Oyunlardaki amacı, hızlı uçan ve neredeyse görünmeyen altın snitch'i yakalamaktır. Bir kez yakaladığında, maç biter ve genellikle o takım kazanır. Profesyonel takımların maçları bazen aylarca sürebilir.
Quidditch'in lojistiği pratikte biraz kafa karıştırıcıdır. Quaffle her üç çemberden birine geçtiğinde, sadece 10 puan kazanılır. Bu oldukça zor bir görevdir çünkü her iki takımın vurucuları savunma yapar ve bir bekçi çemberleri korur. Bir takımın 16 kez skor yapması gerekir ki, arayıcı snitch'i yakalarsa bile hala kazanabilsin.
Çoğu zaman, snitch erken yakalanır ve oyun biter, bu da sanki oyunun geri kalanı anlamsızmış gibi hissettirir. Ancak Quidditch, Harry Potter'ın dünya inşasının bir parçasıdır, bu nedenle oyunun daha ince noktaları kolayca göz ardı edilebilir.